Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2014

Μικρές αχτίδες ποίησης στα ελληνικά και στα αγγλικά / Little rays of poetry in Greek and in English

Όταν έγραψα τα πρώτα μου μικρά ποιήματα σε κάποιες καλοκαιρινές μου διακοπές πριν από μερικά χρόνια δεν είχα συνειδητοποιήσει τη δύναμη της ποίησης να σε σώζει.. από την τρέλα, την ηρεμία, τη σοβαρότητα, τον έρωτα, τη χαρά, τη λύπη.

Το γράψιμο είναι το μέρος όπου ξεκουράζονται οι σκέψεις μου όταν δε χορεύουν μέσα στο μυαλό μου, και το χαρτί η γέφυρα που περνάνε για να συναντήσουν τον υπόλοιπο κόσμο.

Θέλω να γράφω κυρίως για τους αδικημένους, τους καταπιεσμένους και τους φοβισμένους, και ελπίζω οι λέξεις μου να είναι αρκετά δυνατές για να τους φτάνουν, να τους αγγίζουν και να τους σώζουν, όπως και μένα.

Ελ
Αν αναζητάς την περιπέτεια, μην περιορίζεις τον εαυτό σου σε ένα μέρος.
Αν αναζητάς την ηρεμία, φτιάξε το μέρος που θα μείνεις το πιο όμορφο του κόσμου.
Αν είσαι φτιαγμένος και για τα δύο, τότε κυνήγησέ τα και τα δύο. Πυρπόλησε την ηρεμία και γλύκανε την περιπέτεια. Και μη συμβιβάζεσαι με τίποτα λιγότερο.
Αλλά θυμήσου, να μην παρακαλάς για τίποτα. Μόνο να διεκδικείς, ό,τι αξίζει να κερδίσεις.

Βγείτε από την πόρτα σας χωρίς να περιμένετε τίποτα, αλλά με την ψυχή σας ανοιχτή για όλες τις εκπλήξεις του κόσμου.

Να ‘χουμε μια αυλή και μια αιώρα. Και όταν δεν παλεύουμε να αλλάξουμε τον κόσμο να ξεκουραζόμαστε εκεί μέσα.

Μιλάμε και γελάνε όλα μας τα κύτταρα.

Γίνε ο άνθρωπος που λαχταράς να συναντήσεις.

Να μη λυπάσαι για τίποτα, παρά μόνο για την αγάπη που δεν έδωσες. Και όταν το συνειδητοποιήσεις και αυτό, να μη λυπάσαι ούτε γι’ αυτό. 

Αντισταθείτε στην επιλεκτική καλοσύνη και στην επιλεκτική αλληλεγγύη. 

Οι αγγελίες εύρεσης ερωτικού συντρόφου θα έπρεπε να λένε: ‘Αναζητώ κάποιον που θα με ερωτευτεί για την απλότητα της εμφάνισής μου και την πολυπλοκότητα του μυαλού μου’

Θα μου πιάσεις το χέρι και θα μου δείξεις όσα δεν έτυχε να δω. Θα σκύψω στο αυτί σου και θα σου πω όσα δεν έτυχε να ακούσεις.

Θα χρωματίζεις με πάθος τις σκέψεις μου. Θα ρίχνω ποίηση στα λόγια σου.

Ναι, μπορώ να κλαίω, να γελάω, να θυμώνω, να αντιστέκομαι, να αγαπάω. Και ναι, είμαι περήφανη για τα συναισθήματά μου γιατί είναι δικά μου. Και είναι ό,τι πιο κοντά σε ‘μου’ θα αποχτήσω ποτέ.

Πότε άρχισες να φοβάσαι;

Δεν μπορεί, ένα κομμάτι μαγείας θα πρέπει να κρύβεται ανάμεσα στις στρώσεις από κουβέρτες που πρωτοστρώνεις, κάθε φορά που έρχεται ο χειμώνας.

Είναι κι αυτά τα βράδια που πέφτεις να κοιμηθείς και οι σκέψεις πηδάν από το κεφάλι σου και μονομαχούν για να μπουν στο χαρτί.

Μόνο η τέχνη και η δημιουργία μπορούν να σε σώσουν τις πιο δύσκολες μέρες.

Μη σταματάς να πιστεύεις στον έρωτα, ακόμα και αν δε σου έχει μείνει κομμάτι ψυχής για να αγαπήσεις. Θα έρθει εκεί που δεν το περιμένεις και θα κάνει το φθινόπωρο να μοιάζει με άνοιξη.

Τι ωραίο πράγμα να ζητάς χρόνο από κάποιον και απλώς να σου τον δίνει. Απρόσκοπτα, χωρίς αντιστάσεις, παγίδες, και μικρά γράμματα.

Ποιος τόλμησε να σου πει ότι δεν μπορείς; Μπορείς να κάνεις τα πάντα, αν ξεκινάνε από σεβασμό στον εαυτό σου και εμπεριέχουν ευγένεια στους άλλους.

Γράφω για να αδειάσω το μυαλό μου από τις σκέψεις μου και να κάνω χώρο σε άλλες να μπουν μέσα.

Πόση ανακούφιση υπάρχει στη σκέψη ότι κάποιος σε αγαπάει τόσο, ώστε να μη σε αδικήσει.. να θυμώσει, να σου μιλήσει, να φωνάξει, να φύγει, αλλά να μη σε αδικήσει. Η αδικία, σε οποιαδήποτε μορφή της είναι η χειρότερη προσβολή για κάθε άνθρωπο.

Θέλω ανθρώπους γύρω μου που συνδυάζουν ισόποσες δόσεις τρέλας και ηρεμίας, όπως κι εγώ.. όταν στέκομαι ήρεμη να με ξυπνάν με τρέλα, όταν τρέχω με τρέλα, να με γαληνεύουν με ηρεμία.

Ο,τιδήποτε κάνουμε, οποιαδήποτε πράξη μας, να ακολουθείται από σκέψη. Όχι απαραίτητα βαθυστόχαστο νόημα, περισυλλογή ή σκοπό, αλλά σκέψη, σε οποιαδήποτε μορφή της. Η ζωή είναι πολύ μικρή και μας δίνεται μόνο μια φορά (τουλάχιστον σε αυτήν τη μορφή) για να τη σπαταλάμε χωρίς σκέψη.

Αχ αυτοί οι άντρες, που γράφουν, διαβάζουν και έχουν ευαίσθητη ψυχή.. και που έχουν πονέσει και έχουν κλάψει, που μιλάνε και ακούνε.. και που δεν ανταποκρίνονται στα 'ιδεώδη' πρότυπα ομορφιάς.. να ‘ξεραν πόσο ομορφαίνουν τον κόσμο! 
Όμως και όσοι ανταποκρίνονται σε πρότυπα, αλλά παρ' όλα αυτά αντιδρούν στα στερεότυπα, να 'ξεραν πόσο τον ομορφαίνουν με τον δικό τους τρόπο.

Η μέρα που δεν έγραψα για σένα πήγε χαμένη.

Ο κόσμος τα Χριστούγεννα είναι χωρισμένος σε αυτούς που διασκεδάζουν και σε αυτούς που εξυπηρετούν. Και είναι τόσο πολύ πιο ενδιαφέρον να γνωρίζεις τους δεύτερους.


En
Always see the good in people, even when this seems like the hardest option.

Do not be sorry for anything but the love you didn’t give.

Kind souls recognize each other even among a million others.

Kindness, love and art can pretty much save the world.

Dance with me to the wild side.

Embrace sadness and darkness in your life as something that can connect you with the most vulnerable, the most oppressed. And this is an opportunity that can enlighten your purpose in life.

Find the best out of every situation and squeeze it to the fullest.. till there is no other positiveness or negativeness left inside.
































Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου